Η διαχειριστική ομάδα του Ημερολογίου της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος επιλέγει μεταξύ πολιτιστικών δρώμενων, εικαστικών εκθέσεων, θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων και νέων εκδόσεων, και προτείνει:
[πατήστε τους τίτλους του κάθε άρθρου για να μεταφερθείτε στην εκάστοτε ιστοσελίδα]
|
|
|
|
Post Reality. Το κεντρικό θέμα του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αναζητά τη νέα μορφή της μετα-πραγματικότητας. Εξερευνά το post reality που βιώνουμε, μέσα από μια επιλογή ταινιών που με τόλμη σκιαγραφούν τους ήρωες, τους αντι-ήρωες, τα κρυμμένα μυστικά και τις πρισματικές αλήθειες που ορίζουν την αλλαγή εποχής που διανύουμε.
|
|
|
Το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζει την μεγάλη επιτυχία του Φεστιβάλ Επταπυργίου 2021 «Ο Καββαδίας… μας ταξιδεύει», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στις 21 Μαρτίου. Μέσα από ποιήματα, κείμενα και εμβληματικές μελοποιήσεις θα επιχειρηθεί μια περιπλάνηση στο ποιητικό του έργο. Σαν να ξεθάβονται από σεντούκι πολύχρωμες καρτ-ποστάλ, μιας ζωής όλο μυστήρια και πάθη. Τα μελοποιημένα ποιήματα ερμηνεύουν οι Χρήστος Θηβαίος, Ρίτα Αντωνοπούλου και Ηλίας Βαμβακούσης. Στην αφήγηση ο Γρηγόρης Βαλτινός. Η εκδήλωση πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον ΟΜΜΘ.
|
|
|
Στα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, η παράδοση συναντά το παρόν, οι τέχνες συναντούν τη χειροτεχνία, οι τοπικές μορφές γνώσης συναντούν παγκόσμιες πρακτικές. Το 1965 η καλλιτέχνης Bauhaus Anni Albers περιέγραψε το «γεγονός του νήματος ως κάτι πολύγραμμο, χωρίς αρχή ή τέλος. Μια ευκαιρία να ξαναδούμε και να ξαναχτίσουμε σχέσεις και περιβάλλοντα. Αυτό το βλέμμα αναδιάταξης ξεδιπλώνεται στα αντικείμενα, τις εγκαταστάσεις και τα δοκίμια βίντεο που εμφανίζονται στη διεθνή έκθεση. Από το Bauhaus στη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, και από την βιομηχανική στην πολιτιστική ιστορία, η έκθεση δίνει μια νέα διάσταση στην ιστορία του νήματος, στην τομή των εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών, στον διακαλλιτεχνικό άξονα του MOMus-ΠΚΤ.
|
|
|
Η μυθιστορηματική ζωή του σημαντικού Έλληνα γλύπτη μέσα από μια έκθεση που διατρέχει όλη του τη ζωή. Το μεγαλείο της τέχνης του, οι τρικυμίες και οι φωτισμένες στιγμές του μέσα από έργα που εκτίθενται για πρώτη φορά. Στην έκθεση θα παρουσιαστούν περισσότερα από 150 έργα (γλυπτά, σχέδια, κατάστιχα). 80 από αυτά ανήκουν στη Συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση ενώ τα υπόλοιπα είναι από τη Συλλογή Έργων Τέχνης του Τελλογλείου, την Εθνική Πινακοθήκη Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου, το Ίδρυμα Τηνιακού Πολιτισμού (ΙΤΗΠ) Τήνου και το Μουσείο Γιανούλη Χαλεπά Πύργου Τήνου αλλά και από Ιδιωτικές Συλλογές.
|
|
|
Ο επιμελητής Πάρης Καπράλος προτείνει στο φιλότεχνο κοινό της Θεσσαλονίκης έξι διεθνώς ανερχόμενους Έλληνες καλλιτέχνες στην έκθεση με τίτλο Διασταυρώσεις, που θα φιλοξενηθεί στην Myró Gallery για μία εβδομάδα από τις 26 Φεβρουαρίου έως και τις 5 Μαρτίου. Την έκθεση διοργανώνει η ARC -Art Revisited Collective και υποστηρίζει διαδικτυακά η ARTgrID. Στην έκθεση συμπεριλαμβάνονται έργα των εικαστικών καλλιτεχνών: Νίκος Πανταζής, Άννα Γκιώτη, Foti Kllogjeri, Μαρία Γενιτσαρίου, Σωτηρία Αλεβίζου, Ελένη Τσοτσορού.
|
|
|
Η Govedarou Art Gallery παρουσιάζει την ομαδική εικαστική έκθεση με τίτλο: "Νίκος Καζαντζάκης: Ασκητική", την επιμέλεια της οποίας φέρει η Ιστορικός της Τέχνης ΕΚΠΑ, ΜΑ Δημοσιογράφος και μέλος της AICA Eλλάδος, Νικολένα Καλαϊτζάκη.
|
|
|
Η γκαλερί Λόλα Νικολάου φιλοξενεί την έκθεση “The birds will still be singing” με τους καλλιτέχνες Δημήτρη Αμελαδιώτη, Θάλεια Γκατζούλη και Δημήτρη Εφέογλου. Ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από το “Eγκώμιο των πουλιών” του Giacomo Leopardi, μία πρόζα πλούσια σε δονήσεις, εκλάμψεις και πεταρίσματα. Με έναν ανάλογο τρόπο αυτής της πρόζας του Leopardi συνομιλούν οι συνδυαστικές και ευρηματικές εικαστικές περισυλλογές του Δημήτρη Αμελαδιώτη με τις ανιχνευτικές και συνειρμικές διαδικασίες γραφής της Θάλειας Γκατζούλη, καθώς και με τους αυτοσχεδιαστικούς γραφισμούς, τα αχαρτογράφητα αναπτύγματα του Δημήτρη Εφέογλου.
|
|
|
Έκθεση σύγχρονων ενδυμάτων σε συνεργασία με το τμήμα Δημιουργικού Σχεδιασμού & Ένδυσης (ΔΣΕ) της Σχολής Επιστημών Σχεδιασμού του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος. Οι φοιτητές/σχεδιαστές εστιάζοντας σε επιμέρους στοιχεία της στολής του εύζωνα και της πλούσιας παράδοσης της γυναικείας φορεσιάς, αφηγούνται εκ νέου μικρές στιγμές της επανάστασης του 21 μέσα από τις υφές, τα χρώματα και τις γραμμές των ενδυμάτων.
|
|
|
Με αφορμή την ημέρα της γυναίκας, η Νατάσσα Μποφίλιου, μια ερμηνεύτρια μαχητική και παθιασμένη, έρχεται για μία και μοναδική παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, για να υμνήσει τις απανταχού θηλυκότητες και τη δυναμική τους. Τα αγαπημένα τραγούδια της προσωπικής της δισκογραφίας που εξυμνούν από την πρώτη στιγμή με τόλμη το δικαίωμα της ατομικής ελευθερίας και της απόλυτης αυτοδιάθεσης, μπλέκονται για πρώτη φορά με τραγούδια σπουδαίων γυναικών που άφησαν το σημάδι τους στον χρόνο με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, αποδεικνύοντας ότι οι γυναίκες έβρισκαν τρόπους να έχουν πάντα φωνή δυνατή, ακόμη και σε καιρούς δύσκολους.
|
|
|
Η ΚΟΘ υποδέχεται μία από τις πλέον χαρισματικές πιανίστες των ημερών μας, την Yulianna Avdeeva, στην άκρως απαιτητική Ραψωδία σε ένα θέμα του Παγκανίνι του Ραχμάνινοφ. Στο πρώτο μέρος η παγκόσμια πρεμιέρα του έργου Ωκεανός Καταιγίδων της πολυβραβευμένης συνθέτριας με καταγωγή από την Αλεξάνδρεια Ημαθίας, Λίνας Τόνια.
|
|
|
Οι Monophonics δε χρειάζονται συστάσεις. To σπουδαίο psychedelic soul και heavy funk band από το San Francisco της California, που εδώ και χρόνια κρατά ιδιαίτερη σχέση με το ελληνικό κοινό, επιστρέφει στην Ελλάδα για τέσσερεις μοναδικές live εμφανίσεις (Αθήνα 18/03 | Θεσσαλονίκη 19/03 | Βόλος 20/03 | Πάτρα 21/03).
|
|
|
Στην μουσική παράσταση και με αφορμή τα 100 χρόνια από την Καταστροφή της Σμύρνης θα παρουσιαστεί και μουσικό αφιέρωμα με έντονα συγκινησιακό & ethnic χαρακτήρα από τη θάλασσα της Σμύρνης έως την Κωνσταντινούπολη και τον Βόσπορο. Την Γλυκερία & τη Dilek Koc πλαισιώνει 8μελής ορχήστρα που δίνει το χαρακτηριστικό μικρατσιατικό άκουσμα σε αυτό το οπτικοακουστικό αφιέρωμα στα μονοπάτια της Μικρασίας
|
|
|
Ο Γιώργος Νανούρης, στην πρώτη του επαφή με το αρχαίο δράμα, σκηνοθετεί τον βραβευμένο με βραβείο Χορν, Μιχάλη Σαράντη και τον ζωγράφο Απόστολο Χαντζαρά. Η παράσταση αφηγείται την ιστορία του Αίαντα, με τον ηθοποιό να ερμηνεύει όλους τους ρόλους και τον ζωγράφο να συνομιλεί μαζί του δημιουργώντας ζωντανά εικόνες και μνήμες του έργου.
|
|
|
Μπορεί ο Έρωτας να κάνει κακό; Να πονέσει, να πληγώσει, να οδηγήσει τον άνθρωπο στις πιο σκοτεινές πλευρές του εαυτού του; Ένας άνθρωπος που ήταν εκεί όταν συντελέστηκε η τραγωδία της Μήδειας, ένας μάρτυρας που κουβαλά το βάρος του αποτρόπαιου εγκλήματός της, ο Αγγελιοφόρος του μύθου, βρίσκει τη φωνή του στο σήμερα και μας αφηγείται την τραγική ιστορία έτσι όπως ο ίδιος την «είδε» και τη βίωσε, προσπαθώντας να κατανοήσει και να εξηγήσει όσα έγιναν, για να λυτρωθεί. Τελικά γίνεται η Μήδεια προκειμένου να βρει την απάντηση που ψάχνει: Γιατί δεν μπορούμε απλά να αγαπιόμαστε;
|
|
|
Η παράσταση είναι ένας μονόλογος της Δάφνης (Κάτια Δανδουλάκη) που αφηγείται περιστατικά που όλοι με τον ένα η τον άλλο τρόπο έχουμε ζήσει. Ο συντηρητικός μπαμπάς, η μαμά που διαβάζει ακόμα και τη σκέψη της κόρης της, οι έρωτες, οι γάμοι, οι προδοσίες, οι γέννες, τα παιδιά που δεν μπορεί κανείς να καταλάβει, ο χρόνος που κυλάει αδυσώπητα, τα μπότοξ και οι απώλειες. Η ζωή όπως ξετυλίγεται -άλλοτε σαν δράμα, άλλοτε σαν κομεντί κι άλλοτε σαν φάρσα ενταγμένη μέσα σε ένα τόσο κινηματογραφικό σκηνικό του Γιώργου Γαβαλά, που είναι σίγουρο ότι ο θεατής φεύγοντας θα έχει την αίσθηση ότι είδε μια μεγάλη κινηματογραφική υπερπαραγωγή. Μια ταινία με σχεδιασμό φωτισμών του Αλέκου Αναστασίου, μουσική του Αντώνη Παπακωσταντίνου, και σκηνοθεσία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα.
|
|
|
Ο Θεός της σφαγής είναι μια μαύρη κωμωδία, ένα εξαιρετικό και πολυβραβευμένο έργο της Γιασμίνας Ρεζά, που έχει παιχτεί παγκοσμίως με μεγάλη επιτυχία. Κατά την διάρκεια ενός παιδικού διαπληκτισμού, ένας εντεκάχρονος, «οπλισμένος» ή ίσως «εξοπλισμένος» με ένα ραβδί, χτυπάει έναν άλλον εντεκάχρονο, με αποτέλεσμα να τον τραυματίσει ελαφριά. Οι τέσσερεις γονείς των παιδιών βρίσκονται, για να αντιμετωπίσουν πολιτισμένα το πρόβλημα και να λύσουν την παρεξήγηση. Δυστυχώς όμως όσο περνάει η ώρα, χάνεται ο έλεγχος και οι «πολιτισμένοι» γονείς εκτροχιάζονται. Η αρχικά ευγενική συζήτηση σύντομα μετατρέπεται σε προφορικό πόλεμο με αποτέλεσμα και οι τέσσερεις γονείς να αποκαλύψουν τον πραγματικό τους εαυτό.
|
|
|
Η παράσταση Η Μικρή Μέσα στο Σκοτεινό Δάσος, του Γάλλου συγγραφέα Philippe Minyana, σε σκηνοθεσία του Παντελή Δεντάκη έχει παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ d'Avignon (2021) με μεγάλη επιτυχία - και οι τρεις παραστάσεις του ήταν sold out! Πρόκειται για μια ελεύθερη διασκευή του μύθου Πρόκνη και Φιλομήλα από τις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου, ο οποίος συναντάται και στη χαμένη τραγωδία του Σοφοκλή Τηρεύς (περίπου 414 π.Χ.), από την οποία σώζονται μόνο 57 στίχοι.Το έργο προέκυψε κατόπιν παραγγελίας από την Comedie Francaise, ξεκινώντας την έναρξη ενός κύκλου επανεπίσκεψης των κλασικών.
|
|
|
Όταν ένα παιδί σκοτώνει άλλα παιδιά εξακολουθεί να ’ναι παιδί; Κι όταν το αίμα χύνεται άδικα, ποια είναι η πρώτη αδικία, η ρίζα του κακού; Μια ιστορία μυστηρίου, ένα κυνηγητό για την αλήθεια. Ποιος σκότωσε πρώτος και ποιο θύμα ξεχάστηκε; Ένα σκοτεινό παραμύθι που σου κλέβει την ανάσα.
|
|
Όταν ένα παιδί σκοτώνει άλλα παιδιά εξακολουθεί να ’ναι παιδί; Κι όταν το αίμα χύνεται άδικα, ποια είναι η πρώτη αδικία, η ρίζα του κακού; Μια ιστορία μυστηρίου, ένα κυνηγητό για την αλήθεια. Ποιος σκότωσε πρώτος και ποιο θύμα ξεχάστηκε; Ένα σκοτεινό παραμύθι που σου κλέβει την ανάσα.
|
|
|
Κάθε Σάββατο στο Θέατρο εΦ θα πραγματοποιούνται μεσημεριανές συναντήσεις θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά ηλικίας 9-12 ετών! Μέσα από την πρακτική του θεατρικού παιχνιδιού, τα παιδιά ψυχαγωγούνται και επικοινωνούν μέσα από τον συναισθηματικό τους κόσμο. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την σωματική έκφραση μέσα από ελεύθερες δραστηριότητες και μαθαίνουν να δουλεύουν ισότιμα και ομαδικά πάνω στη σκηνή. Το θεατρικό παιχνίδι είναι ο καλύτερος τρόπος για τα παιδιά να εκφραστούν με ειλικρίνεια όσο είναι σε αρμονία με τα συναισθήματά τους. Μέσα από τα παιχνίδια ρόλων ανακαλύπτουν την αλήθεια και καλλιεργούν τη διαισθητική τους ικανότητα.
|
|
|
Για το εαρινό εξάμηνο το Μουσείο Μακεδονικού Αγώνα ξεκινά δύο κύκλους καλλιτεχνικών εργαστηρίων ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης, για παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, με θεματικές από την ελληνική ιστορία, τη λαογραφία, τις εικαστικές τέχνες, τη λογοτεχνία και την τεχνολογία.
|
|
|
Τα εργαστήρια των Peiramatistas περιλαμβάνουν απλά πειράματα με καθημερινά υλικά, έξυπνα παιχνίδια και κατασκευές. Η διαδικασία του εργαστηρίου είναι συμμετοχική, συνεργατική και έντονα βιωματική. Αφορά σε επιστήμες STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) και συνδυάζει πειράματα, κατασκευές, παιχνίδια.
|
|
|
|
|