Η διαχειριστική ομάδα του Ημερολογίου της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος επιλέγει μεταξύ πολιτιστικών δρώμενων, εικαστικών εκθέσεων, θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων και νέων εκδόσεων, και προτείνει:
[πατήστε τους τίτλους του κάθε άρθρου για να μεταφερθείτε στην εκάστοτε ιστοσελίδα]
|
|
|
|
Η κεντρική έκθεση της φετινής Thessaloniki Photobiennale παίρνει ως αφετηρία την έννοια του Πραγματικού στο σημερινό κοινωνικοπολιτικό κλίμα. Ο τίτλος της είναι εμπνευσμένος από το διήγημα «The Reality and the Record» του Ιρακινού σκηνοθέτη και συγγραφέα Hassan Blasim, στο όποιο ένας Ιρακινός που αιτείται άσυλο στη Σουηδία αφηγείται τις τραυματικές του εμπειρίες από τον πόλεμο σε έναν αξιωματικό μετανάστευσης, μια αλληγορική αυτή ιστορία που εξετάζει πώς οι βιωμένες εμπειρίες μετατρέπονται σε επίσημα αφηγήματα.
|
|
|
Για 50 χρόνια, οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα και το πρακτορείο Magnum Photos καλύπτουν τους ίδιους τομείς παρέμβασης: εμπόλεμες ζώνες, ανθρωπιστικές κρίσεις, φυσικές καταστροφές, καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Οι δύο οργανισμοί μοιράζονται τις ίδιες αξίες και αρχές και ιδιαίτερα την ανεξαρτησία τους. Η 50ή επέτειος των Γιατρών Χωρίς Σύνορα αποτελεί την ευκαιρία για μια αναδρομική έκθεση που αποτυπώνει τη συνεργασία των δύο οργανισμών μέσα στις δεκαετίες. Η έκθεση με τίτλο «Μαρτυρίες – Βλέμματα» περιλαμβάνει μια επιλογή φωτογραφιών από τα αρχεία του πρακτορείου Magnum Photos, οι οποίες τεκμηριώνουν τις κύριες ανθρωπιστικές κρίσεις και τη δράση των Γιατρών Χωρίς Σύνορα, από το 1971 έως σήμερα. Το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι εξίσου αφηγηματικό όσο και οπτικό. Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα της Thessaloniki Photobiennale 2021 του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του 24ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
|
|
|
Καθημερινές στιγμές των τελευταίων χρόνων της Θεσσαλονίκης «εγκλωβίστηκαν» από τη φωτογραφική ματιά τεσσάρων δημοσιογράφων και παρουσιάζονται σε μια κοινή έκθεση για καλό σκοπό. Οι 80 έγχρωμες και οι τέσσερις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που τράβηξαν οι δημοσιογράφοι Μπάμπης Γιαννακίδης, Λάζαρος Θεοδωρακίδης, Χρήστος Καραγιαννόπουλος και Γιάννης Κεσσόπουλος θα φιλοξενούνται από τις 29 Ιανουαρίου έως και τις 20 Φεβρουαρίου 2022, στην έκθεση «Αυτόπτες Μάρτυρες», στη Chalkos Gallery της Θεσσαλονίκης (Ιουστινιανού 21). Τα έσοδα από την πώληση των φωτογραφιών θα διατεθούν για την ενίσχυση του Δημοτικού Βρεφοκομείου «Άγιος Στυλιανός» της Θεσσαλονίκης.
|
|
|
Σταμνάς, σαράφης, λούστρος και αχθοφόρος είναι μόνο μερικά από τα επαγγέλματα που υπήρχαν στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 19ου αιώνα και είτε χάθηκαν για πάντα, είτε άλλαξαν μορφή. Εικόνες εκείνης της εποχής περιλαμβάνει η έκθεση «Παλιά Επαγγέλματα – Εικόνες από την καθημερινότητα μιας άλλης Θεσσαλονίκης», που παρουσιάζεται στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης (ΚΙΘ), από την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου έως τις 20 Απριλίου 2022.
|
|
|
Σιωπές αιχμαλώτων... σε μια διαρκή πορεία. Δημιουργοί διαφόρων τεχνών από όλη την Ελλάδα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης (Φ.Κ.Θ.) Επετειακή χρονιά. 1821-2021, 200 χρόνια από την γέννηση του Ντοστογιέφσκι. Σιωπές αιχμαλώτων… και μέσα από την ανάγνωση των έργων του Ντοστογιέφσκι, οι καλλιτέχνες, προσπάθησαν, στη διάρκεια της καραντίνας , να βυθιστούν στα βαθειά νερά της ψυχοσύνθεσης των ηρώων του συγγραφέα που με τη χαρισματική του οξυδέρκεια προσεγγίζει την τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης.
|
|
|
Την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022 ανοίγουν δύο νέες εκθέσεις στο Τελλόγλειο Ίδρυμα περιμένοντας το κοινό να θαυμάσει δύο καλλιτέχνες με διαφορετικές ιδιοσυγκρασίες, οι οποίοι στην πρώτη ματιά μοιάζει να δημιουργούν με ένα εκ διαμέτρου αντίθετο εικαστικό ιδίωμα στον χώρο της ζωγραφικής, να συναντώνται υποδόρια. Να συμπορεύονται, άλλοτε οδηγούμενοι από εξωτερικές συγκυρίες κι άλλοτε από την εσωτερική επαφή που συνεπάγεται η κοινή ζωή, τα κοινά βιώματα, συναισθήματα, φόβοι και σκέψεις που διαβάζονται στο έργο τους.
|
|
|
Στο πλαίσιο των εορτασμών της 200ής επετείου της Ελληνικής Επανάστασης, το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα και της Νεότερης Ιστορίας της Μακεδονίας σε συνεργασία με τους συλλέκτες Γιώργο Γαϊτανάρη και Ιώ Ντόλκα, καθώς και τη Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων παρουσιάζει εικαστικά έργα και αρχειακό υλικό που αναπαριστούν, αφηγούνται και φωτίζουν στιγμές της ένδοξης Επανάστασης του 1821.
|
|
|
29 Ιαν 2022 - 19 Φεβ 2022
Artforum Gallery
H Artforum Gallery εγκαινιάζει την έκθεση "Blue Chips" σε δύο ενότητες. Στην πρώτη ενότητα συμμετέχουν οι: Στέφανος Αντωνάκος (1926 – 2013), Ιωάννης Αβραμίδης (1922 – 2016), Βλάσης Κανιάρης (1928 – 2011), Κώστας Κουλεντιανός (1918 – 1995), Γιάννης Φωκάς (1951), Γιώργος Γκολφίνος (1928 – 2015), Γιάννης Κόττης (1949), Γεράσιμος Σκλάβος (1927 – 1967), Παναγιώτης Τανιμανίδης (1957), Δημήτρης Ξόνογλου (1949)
Στη δεύτερη ενότητα συμμετέχουν οι: Μιχάλης Γαρούδης (1940 – 2021), Μιχάλης Κατζουράκης (1933), Νίκος Κεσσανλής (1930 – 2004), Μιχάλης Λεκάκης (1907 – 1987), Μιχάλης Μιχαηλίδης (1923 – 2015), Δημήτρης Μυταράς (1934 – 2017), Μανώλης Πολυμέρης (1951), Χρήστος Πετρίδης (1958 – 2013), Θανάσης Τότσικας (1951)
|
|
|
Η συνέκθεση των καλλιτεχνών στον διάσπαρτο χώρο δωματίων της Γκαλερί Λόλας Νικολάου στη Θεσσαλονίκη αποτελεί μια συλλογή εικαστικών έργων και εμπειριών, που σκιαγραφούν την περιορισμένη ικανότητα αντίληψης της πραγματικότητας, εκθέτοντας τρόπους με τους οποίους η τέχνη αντανακλά ψευδαισθησιακά τον κόσμο στον ίδιο της τον εαυτό αλλά και στους θεατές της. Συμμετέχουν οι Βασίλης Αλεξάνδρου, Βασίλης Ζωγράφος, Χρήστος Κάλφας, Χάρης Κοντοσφύρης, Κυριακή Μαυρογεώργη.
|
|
|
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει σε παγκόσμια πρώτη το έργο ‘How she sat alone’ του Yoav Talmi, υπό τη μουσική διεύθυνση του ίδιου του κορυφαίου Ισραηλινού μαέστρου. Το πρόγραμμα ξεκινά με την ‘Πένθιμη Συμφωνία’ του Haydn και ολοκληρώνεται με τις μαγικές μουσικές εικόνες του Mussorgsky που είχαν γραφτεί με αφορμή μία έκθεση ζωγραφικής του Victor Hartmann.
|
|
|
Το διάσημο φωνητικό σύνολο από τη Βρετανία "The Queen's Six" ιδρύθηκε το 2008, έτος της 450ης επετείου από την άνοδο της βασίλισσας Ελισάβετ Α' -από την οποία και πήρε το όνομά του- στον θρόνο. Με έδρα το Κάστρο Windsor, μέλη του συνόλου είναι και τραγουδιστές του παρεκκλησίου St George's Chapel, που βρίσκεται εντός των τειχών του Κάστρου. Πλέον, η Lissie και οι Tom, Nick, Dom, Andrew και Simon ενώθηκαν για να προσφέρουν το μοναδικό τους στυλ σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό. Το ρεπερτόριό τους εκτείνεται πολύ πέρα από το αμιγώς εκκλησιαστικό: από τους πρώιμους λιτούς ύμνους, την πλούσια Αναγεννησιακή πολυφωνία, τα αθυρόστομα ερωτικά τραγούδια και τα λαϊκά τραγούδια ως τις διασκευές τζαζ και ποπ που παρασέρνουν το κοινό.
|
|
|
Η Katerine Duska και ο Leon of Athens, δύο από τους πλέον ταλαντούχους τραγουδοποιούς της σύγχρονης Ελληνικής ποπ, θα συναντηθούν για μια μόνο βραδιά το Σάββατο 19 Φεβρουαρίου στο Block 33 με τραγούδια που έχουμε αγαπήσει από την προσωπική τους δισκογραφία αλλά και μουσική που τους έχει εμπνεύσει.
|
|
|
Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την εμβληματική 5η συμφωνία του Τσαϊκόφσκι υπό τη μουσική διεύθυνση του Daniel Huppert. Στο πρώτο μέρος ο Γερμανός βιολονίστας Kirill Troussov ερμηνεύει το Κοντσέρτο για βιολί του Σιμπέλιους.
|
|
|
Φωνητικό Σύνολο ΤΜΕΤ Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Διεύθυνση συνόλου: Μαρία Έμμα Μελιγκοπούλου, Επικ. Καθηγήτρια ΤΜΕΤ
Συμφωνική Ορχήστρα ΤΜΕΤ Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Διεύθυνση ορχήστρας: Φαίδρα Ζαγοριανού, Ζωή Λιάπη, Μαρία Γιατράκη Γεώργιος Βράνος (Καθηγητής ΤΜΕΤ)
|
|
|
Το Σύγχρονο Θέατρο εγκαινιάζει την συνεργασία του με τον σπουδαίο ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό, με την παράσταση «Τέλος του Παιχνιδιού» του Σάμουελ Μπέκετ, ενός από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, σε σκηνοθεσία Γιώργου Σκεύα. Την εξαιρετική σύνθεση συντελεστών συμπληρώνουν οι ηθοποιοί Άρης Μπαλής, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη και Γιώργος Ζιόβας.
|
|
|
Μια σάτιρα, εμπλουτισμένη με 35 τραγούδια του Χρήστου Λεοντή, με θέμα τον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων το ’21, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιουρτσίδη, έρχεται από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου στη σκηνή «Σωκράτης Καραντινός» της Μονής Λαζαριστών. Το έργο «Προστάτες» του Μήτσου Ευθυμιάδη φωτίζει, με έξυπνο χιούμορ και συμβολισμούς, τα ελαττώματα και τα προτερήματα του έθνους μας τα οποία παραμένουν διαχρονικά και τα συναντάμε και στη σύγχρονη κοινωνία.
|
|
|
Ένα ζευγάρι ζει κλεισμένο στο διαμέρισμά του για άγνωστο λόγο (μπα! πως έτσι;). Η γυναίκα δεν βγαίνει ποτέ έξω από το διαμέρισμα, ενώ ο άντρας βγαίνει μόνο για τη δουλειά του και τα απολύτως απαραίτητα (μα γιατί να κλειστεί κάποιος στο σπίτι του;) Κέντρο του κόσμου τους είναι η τηλεόραση. Ζουν μέσα από αυτή, αποτελεί τη δική τους ασφαλή διέξοδο στον έξω κόσμο (έλα τώρα, κι εμείς βλέπουμε σειρές…) Όταν δίπλα τους μετακομίζει μια αλλοδαπή οικογένεια, πανικοβάλλονται (μα κι αυτοί οι ξένοι, γιατί δεν κάθονται στη χώρα τους, στα σπιτάκια τους…). Κλείνονται στο σπίτι και ακούνε τρομοκρατημένοι τους θορύβους από το διπλανό διαμέρισμα. Αρχίζουν να οπλοφορούν σχεδιάζοντας τη φυσική εξόντωσή τους (έλα ρε! δεν υπάρχουν τέτοιοι…). Η απειλή είναι οι ήχοι των άλλων και το ζευγάρι μετατρέπεται σε θλιβερούς υπερασπιστές ενός πλασματικού οχυρού (σιγά το πράμα, αυτό ήταν όλο…;).
|
|
|
Μετά από μια εντυπωσιακή καλλιτεχνική πορεία και μία σκηνοθεσία στο Εθνικό Θέατρο (La Strada), οι Fly Theatre επιστρέφουν στην Θεσσαλονίκη στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ, με τη συναρπαστική παράσταση «Frida ΚΙ ΑΛΛΟ», που είναι βασισμένη στη ζωή και το έργο της Μεξικανής ζωγράφου Frida Kahlo. Η πολυμεσική παράσταση Frida ΚΙ ΑΛΛΟ, σε κείμενο Κατερίνας Δαμβόγλου, πραγματεύεται την ιστορία της ζωγράφου, τους φυσικούς περιορισμούς της και τον πόνο που την ώθησαν να δημιουργήσει ένα σύμπαν που κυριαρχείται από κίνηση και πάθος, ενώ και οι αρχές των Fly Theatre αξιοποιούνται ολοκληρωτικά, δηλαδή η προσήλωση στο χώρο, τον ρυθμό, το σώμα καθώς και στο θεατρικό παιχνίδι, δημιουργώντας έτσι ένα απροσδόκητα πρωτότυπο σκηνικό θέαμα.
|
|
|
O Kώστας Γάκης σκηνοθετεί και διασκευάζει για το θέατρο το αριστούργημα του Λούις Σεπούλβεδα «Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό». Μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου στο Asian Cultural Center της Νότιας Κορέας, ήρθε η στιγμή της παρθενικής παρουσίασής του στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Metropolitan στις 18,19 και 20 Φεβρουαρίου 2022.
|
|
|
Ο γιατρός Ριέ, η Πόλη και η Πανούκλα ξετυλίγουν ένα παράλογο χρονικό τρόμου, επιβίωσης κι ανθεκτικότητας. Όλα ξεκινούν σε μια συνηθισμένη πόλη, όπου οι αρουραίοι αρχίζουν να βγαίνουν από τους υπονόμους και να πεθαίνουν στους δρόμους. Η ζωή των ανθρώπων της αλλάζει από τη μια στιγμή στην άλλη, καθώς ο ιός μεταδίδεται ανεξέλεγκτα από τα ζώα στους ανθρώπους και έρχονται αντιμέτωποι με την αρρώστια, τη μοναξιά, τον φόβο, την τρέλα και τον θάνατο. Ο γιατρός Ριέ βάζει στο μικροσκόπιό του το χάος που προκαλεί μια τέτοια κρίση, παλεύει ακατάπαυστα για την υγεία των συμπολιτών του και δίνει όλες του τις δυνάμεις για να πολεμήσει, όχι μόνο την αρρώστια, αλλά κυρίως την απελπισία.
|
|
|
Το This is not Romeo & Juliet, το έργο του Αργύρη Πανταζάρα, βασισμένο στο αριστούργημα του Σαίξπηρ, έρχεται στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Αριστοτέλειον για δυο μοναδικές παραστάσεις, με τον Αργύρη Πανταζάρα και τη Σίσσυ Τουμάση επί σκηνής, σε ένα αέναο παιχνίδι ρόλων που γοητεύει και θολώνει τα όρια μεταξύ καθημερινού βίου και μύθου.
|
|
|
«Για μεγάλο μέρος της ζωής της η μητέρα μου έζησε μες στη φτώχεια και την ανάγκη, στο περιθώριο, τσακισμένη και πολλές φορές ταπεινωμένη από τη βία των αντρών. Η ύπαρξή της έμοιαζε να οριοθετείται απολύτως από τη διπλή κυριαρχία που ασκούνταν πάνω της, την κυριαρχία της τάξης και την ανδρική κυριαρχία. Κι όμως, μια μέρα, στα σαράντα τέσσερά της, εξεγέρθηκε ενάντια σε αυτή τη ζωή, έφυγε, και σιγά σιγά θεμελίωσε την ελευθερία της. Το βιβλίο είναι η ιστορία αυτής της μεταμόρφωσης.»
|
|
Δεκαπέντε διηγήματα για την Επανάσταση του 1821 και τη Δημοσιογραφία, γραμμένα από πεζογράφους της Μακεδονίας και της Θράκης, που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΜ-Θ και συμμετείχαν στην πρωτοβουλία #PRESS21.
|
|
|
Το πρόγραμμα NOESIS Maker by Robotixlab είναι μία σειρά ανεξάρτητων εργαστηρίων με αντικείμενο τις επιστήμες και την τεχνολογία και αφορά στις θεματικές Physical Computing, Video Game Design και Electronics-Soldering. Το κάθε θεματικό εργαστήριο ολοκληρώνεται σε 3 συναντήσεις των 90 λεπτών η κάθε μια και αφορά σε 2 ηλικιακές ομάδες: μαθητές Δ’ – ΣΤ’ Δημοτικού και μαθητές Α’ – Γ’ Γυμνασίου.
|
|
|
Η νέα παραγωγή από την Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης με τίτλο «Η Μάσα και ο Αρκούδος 3 “Στη μέση του πουθενά”», βασισμένη στο γνωστό λαϊκό Ρώσικο παραμύθι θα ανεβεί από το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου και για λίγα Σαββατοκύριακα στο Metropolitan the Urban Theater (Αλ. Φλέμινγκ 2). Το αχτύπητο, αγαπημένο δίδυμο μικρών και μεγάλων, η Μάσα και ο Αρκούδος, επιστρέφει σε νέες περιπέτειες… Η μικρή Μάσα, το σκανταλιάρικο ζιζάνιο με την αστείρευτη ενέργεια, αποφασίζει να κάνει έκπληξη στον καλύτερό της φίλο, τον «φοβερό»Αρκούδο και να τον επισκεφθεί στο σπίτι του, που βρίσκεται στο τέρμα του δάσους.
|
|
|
Λα-λα-λα-λα-λα-λα-λα-λα-λα Στρουμφάκια γελαστά…Οι πιο αγαπημένοι ήρωες σε όλο τον κόσμο, οι μικροί μπλε ήρωες των παιδιών ζωντανεύουν και μας μαγεύουν. Μια εκπληκτική μεταφορά του κινουμένου σχεδίου, που όλοι λατρέψαμε μέσα από τις τηλεοπτικές σειρές και τις κινηματογραφικές ταινίες, σε μια θεατρική παραγωγή που μας φέρνει τόσο ρεαλιστικά την μαγεία του Στρουμφοχωριού για πρώτη φορά στην Ελλάδα, μετά από την παρουσίαση της σε πάνω από 30 χώρες.
|
|
|
Τα drones ή στα ελληνικά «Συστήματα μη επανδρωμένων Αεροσκαφών» είναι ένας από τους πιο γρήγορα αναπτυσσόμενους κλάδους της τεχνολογίας. Οι εφαρμογές τους είναι πάρα πολλές και αυξάνουν συνεχώς καθώς εξελίσσονται. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γνωριμία με τα Drones 1 – Ασημένια φτερά» είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Χρησιμοποιώντας ειδικά drones ως εκπαιδευτικό εργαλείο, διδάσκουμε βασικές δεξιότητες και γνώσεις σε παιδιά 10-13 ετών (Δ’ Δημοτικού – Α’ Γυμνασίου).
|
|
|
Τα εικαστικά εργαστήρια διαμορφώνονται σε τρεις ηλικιακές ομάδες (4-6 ετών, 7-9 ετών και 10-14 ετών). Στόχος αυτό το εξάμηνο, είναι να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την ιστορία της τέχνης και με την εικαστική παραγωγή, μαθαίνοντας να χειρίζονται διαφορετικά υλικά μέσα και τεχνικές, έχοντας ένα κοινό θεματικό κορμό που εμπνέεται από ορόσημα της ιστορίας της τέχνης, σημαντικά έργα και θαυμαστούς δημιουργούς. Τα παιδιά αντλούν ιδέες από μια αστείρευτη πηγή γνώσεων και φαντασίας και χτίζουν τις δικές τους εικαστικές εμπειρίες μέσα στον μουσειακό χώρο, έχοντας ως πηγή έμπνευσης τις εκθέσεις που φιλοξενούνται στο μουσείο.
|
|
|
|
|