Η διαχειριστική ομάδα του Ημερολογίου της Πολιτιστικής Εταιρείας Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος επιλέγει μεταξύ πολιτιστικών δρώμενων, εικαστικών εκθέσεων, θεατρικών και μουσικών εκδηλώσεων και νέων εκδόσεων, και προτείνει:
[πατήστε τους τίτλους του κάθε άρθρου για να μεταφερθείτε στην εκάστοτε ιστοσελίδα]
|
|
|
|
Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, μετά από δυο χρόνια μακριά από τις αίθουσες, επανέρχεται δυναμικά αυτήν την Άνοιξη στο καθιερωμένο ραντεβού του, με κρατημένη μεν την ανάσα καθώς ένας πόλεμος έρχεται να συναντήσει τη πανδημία, με την ελπίδα δε να χαρίσει και πάλι σε μικρούς και μεγάλους τη συγκίνηση της εικόνας που μόνο μια μεγάλη οθόνη μπορεί να δώσει. Το Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου προσκαλεί τους σινεφίλ σ’ ένα ταξίδι στην 7η Τέχνη, μέσα από ένα πρόγραμμα προβολών και συναντήσεων με τους δημιουργούς γαλλικών και γαλλόφωνων ταινιών.
|
|
|
Δεκαεννιά θεατρικές ομάδες εφήβων θα συναντηθούν με σκοπό να συνομιλήσουν καλλιτεχνικά σ΄ ένα κλίμα δημιουργίας και εξωστρέφειας στο δικό τους Φεστιβάλ: το "U_th festival"! Ιδιαίτερη νότα στο Φεστιβάλ θα δώσουν θεατρικές ομάδες από σχολεία της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ισπανίας και της Πολωνίας που φιλοξενούνται στην πόλη μας και θα παρουσιάσουν το έργο τους.
|
|
|
Αρχαιολογικοί χώροι ιδωμένοι από drone, o Μαραθώνας ως τόπος καθημερινών χρήσεων που υπερβαίνουν το ιστορικό του φορτίο, τοπία αναστατωμένα από την αγωνία προσφύγων που τα διέσχισαν ή τα κατοίκησαν προσωρινά τα τελευταία χρόνια, το οροπέδιο του Λασιθίου σκεπασμένο απο την πάχνη της ιστορίας, κάναβοι εικόνων με μικροτοπία ενδημικής χλωρίδας, τόποι υπό την τουριστική επιρροή και την ανθρώπινη οικιστική παρέμβαση, τοπία στον απόηχο της πυρκαγιάς, τοπία με κυρίαρχο το υγρό στοιχείο, είναι μόνο κάποια από τα στοιχεία που αποτυπώνονται στις φωτογραφίες των 19 φωτογράφων στη νέα έκθεση-παραγωγή του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τίτλο «landscape stories».
|
|
|
«Κοινό Κτήμα» ονομάζεται η νέα, σπονδυλωτή έκθεση του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, η οποία πρόκειται να αναπτυχθεί σε όλους τους χώρους περιοδικών εκθέσεων του μουσείου και περιλαμβάνει τα έργα τέχνης που περιήλθαν στην κατοχή του MOMus στο σύνολό του μέσα στα τρία χρόνια από τη συγκρότησή του. Στο πρώτο μέρος της έκθεσης (11 Μαρτίου – 25 Σεπτεμβρίου 2022) παρουσιάζονται τα έργα των δωρεών που αποκτήθηκαν με την γενναιόδωρη χειρονομία των καλλιτεχνών και των ιδιωτών δωρητών προς το ΜΟΜus-Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης την τελευταία τριετία.
|
|
|
Η Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο “ LOUSTAS– Πορτρέτα”, 29 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση της σειράς έργων του με τίτλο “80+1 Πορτρέτα Προσωπικοτήτων της Θεσσαλονίκης”, που είχε σημειώσει πρωτοφανή αριθμό επισκεπτών. Παρουσιάζονται 50 από αυτές τις προσωπογραφίες φυσικού μεγέθους, φιλοτεχνημένες την περίοδο 1991-1993.
|
|
|
Οι Μικρές Οδύσσειες είναι ένα καλλιτεχνικό πρότζεκτ που γεννήθηκε το 2020 στην Ολλανδία. Στόχος του είναι να χτίσει γέφυρες πολιτισμού μεταξύ Ελλήνων και Ολλανδών καλλιτεχνών, που να βασίζονται σε κοινές αλλά και σε διαφορετικές καλλιτεχνικές πρακτικές και εμπειρίες και να αναδείξει καλλιτέχνες. Οι μικρές Οδύσσειες αποτελούν έναν πυρήνα τέχνης, αλλά και ένας διεθνή τόπο συνάντησης δημιουργών, ποιητών και θεατών. Δημιουργός της ιδέας του πρότζεκτ είναι η καλλιτέχνης Μαρίνα Προβατίδου. Οι καλλιτέχνες πειραματίζονται με διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές της φωτο-χαρακτικής και αφηγούνται μέσα από συμβολικές εικόνες τις "Μικρές Οδύσσειες" τους.
|
|
|
Ο Θεοδωρίδης γράφει ότι οι Σημειώσεις για την καθημερινή ζωή είναι: «Όλα αυτά που μου υπενθυμίζουν ότι παραμένω ζωντανός και γίνονται η αφορμή να πηγαίνω στο στούντιο μου καθημερινά και να ζωγραφίζω». Ο τίτλος της έκθεσης Σημειώσεις για την καθημερινή ζωή αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα υπό το πρίσμα της επικαιρότητας. Αξιοποιώντας τη γλώσσα της αφαίρεσης, τα έργα τη έκθεσης χαρακτηρίζονται από καθαρότητα στη σύνθεση και στις γεωμετρικές φόρμες ενώ συγχρόνως η χρωματική παλέτα έχει έντονες αναφορές στην έννοια του παιχνιδιού και της ξεγνοιασιάς. Η ρυθμικότητα και τα μοτίβα, δάνεια του καλλιτέχνη από το χώρο της μουσικής, παραμένουν γνώριμοι και κοινοί παρονομαστές στη δουλειά του Φίλιππου Θεοδωρίδη.
|
|
|
Έργα των: Αλέξη Ακριθάκη, Δημήτρη Αληθεινού, Σπύρου Βασιλείου, Γιάννη Γαΐτη, Κωστή Δαμουλάκη, Θανάση Δάπη, Όπυς Ζούνη, Πέγκυς Κλιάφα, Νίκου Κρυωνίδη, Γιώργου Λάππα, Σταμάτη Λάσκου, Γιώργου Μπουζιάνη, Γιώργου Τσακίρη, Γιάννη Τσαρούχη, Costis, Henri Matisse, Joan Miro, Pavlos, Pablo Picasso, Takis, Andy Warhol
|
|
|
Η γκαλερί The Eye Altering είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει την έναρξη της ομαδικής έκθεσης “Please don’t mind me while I ugly cry” που περιλαμβάνει έργα δεκαπέντε Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών: Maja Bachler (HR), Lou Benech (FR/US), Άκης Γιουσμής (GR), Λυδία Δημητριάδη (GR), Lugas Elias (DE), Philippe Laferriere (GR/FR), Miranda Makaroff (ES), Roma Manikhin (DE/RU), Μαριέλλα Μπιλίτσα (GR), Margo Sarkisova (UA), Olga Shcheblykina (AT/UA), Julia Soboleva (UK/LV), Les Soeurs Siamoises (FR/US), TADE (GR), Αδαμαντία Χατζηβασιλείου (GR).
* Όλα τα έσοδα από την πώληση πόστερ κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα δοθούν για ανθρωπιστική βοήθεια στο λαό της Ουκρανίας.
|
|
|
Μια συνάντηση – σταθμός για τον ελληνικό πολιτισμό: Μίκης Θεοδωράκης και Γιάννης Ρίτσος. Ο Επιτάφιος του Γιάννη Ρίτσου μελοποιημένος από τον μεγάλο Έλληνα συνθέτη. Το έργο που άνοιξε τον δρόμο για να κοινωνήσει ο κόσμος με την Ποίηση, μέσα από παραδοσιακά, λαϊκά αλλά και κλασσικά στοιχεία της μουσικής.
|
|
|
Ο Θαυμαστός Μανδαρίνος είναι μία υπέροχη χορευτική παντομίμα του Μπάρτοκ για τη σκηνική παρουσίαση της Pantomime Grotesque του Menyhért Lengyel, η ιστορία της οποίας τον ενθουσίασε τόσο, ώστε να γράψει ένα από τα σημαντικότερα έργα του περασμένου αιώνα. Στο πρώτο μέρος ο ταλαντούχος Ελληνο-Αλβανός βιολονίστας Jonian Ilias Kadesha ερμηνεύει δύο έργα με έντονες τσιγγάνικες αναφορές.
|
|
|
Με κινηματογραφικές μουσικές και τραγούδια των πολυβραβευμένων συνθετών Henry Mancini και Michel Legrand μια ομάδα διακεκριμένων μουσικών από τον χώρο της Jazz σκηνής της Θεσσαλονίκης έρχεται να παρουσιάσει τη δική της πρωτότυπη οπτική σε ένα δημοφιλές μουσικό υλικό.
|
|
|
Τιμώντας την επέτειο των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παρουσιάζει μια μουσική παράσταση με θέμα τον ρόλο και τη σημασία της μουσικής και του τραγουδιού ως ταυτότητα και μνήμη για τον προσφυγικό Ελληνισμό. Τα κείμενα αφηγείται ο Λάμπρος Λιάβας, ενώ τα τραγούδια ερμηνεύουν με τις χαρακτηριστικές φωνές τους η Μαριώ, η Μελίνα Κανά, η Λιζέτα Καλημέρη και ο τραγουδιστής του μουσικού σχήματος «Ροδόπη» Δρόσος Κουτσοκώστας.
|
|
|
Το Stabat Mater είναι ένας μεσαιωνικός λατινικός ύμνος στην Παναγία από τον 13ο αιώνα, που περιγράφει τη θλίψη και τον πόνο της κάτω από τον Σταυρό. Ο τίτλος προέρχεται από τον πρώτο στίχο του ποιήματος (“Stabat Mater Dolorosa...” – “Ίστατο η Μήτηρ τεθλιμμένη...”). Το έργο μελοποίησαν πολλοί συνθέτες, μεταξύ των οποίων και ο Ιταλός Τζοβάνι Περγκολέζι το 1736, μόλις λίγο πριν πεθάνει. Το Stabat Mater είναι ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή θρησκευτικά έργα του.
|
|
|
Η Ρένη Πιττακή βάζει τη σφραγίδα της σε έναν αριστοτεχνικό μονόλογο, στο καινούργιο έργο του Κρίστοφερ Χάμπτον [Christopher Hampton], εμπνευσμένο από τη ζωή, και τις εξομολογήσεις, της Μπρουνχίλντε Πόμσελ [Brunhilde Pomsel], μιας από τις γραμματείς του Γκέμπελς. Το έργο ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου, στο Θέατρο Αυλαία, από 6 Απριλίου.
|
|
|
Μεφίστο
01 Απρ - 17 Απρ 2022
Θέατρο Τ
Ακολουθώντας την πορεία του Χέφγκεν από το ξεκίνημά του στο Θέατρο Τέχνης του Αμβούργου το 1926 μέχρι το 1936 που αναδεικνύεται σε λαμπερό αστέρι του Τρίτου Ράιχ, το “Μεφίστο” αφηγείται την ιστορία του καλλιτέχνη που απαρνείται το κομμουνιστικό παρελθόν του, προδίδει τα ιδανικά και τις αξίες του και, συνάπτοντας συμφωνία με τον διάβολο, μεταμορφώνεται σε “μαϊμού της εξουσίας”, σε έναν “παλιάτσο που διασκεδάζει δολοφόνους”. Οι ηθικές συνέπειες της προδοσίας του, όμως, μετατρέπουν τα όνειρά του σε εφιάλτη.
|
|
|
Το 1692 στο Σάλεμ, η Άμπιγκεϊλ, ερωτεύεται παράφορα έναν μεγαλύτερό της παντρεμένο άνδρα, τον Τζον Πρόκτορ. Εκείνος όμως την απορρίπτει και διαλέγει να μείνει στο πλάι της συζύγου του. Έτσι, εκείνη μαζί με άλλες κοπέλες του χωριού του κάνουν μάγια για να τον φέρουν πίσω. Οι κάτοικοι του Σάλεμ τις ανακαλύπτουν και οι γυναίκες κινδυνεύουν να θανατωθούν ως μάγισσες. Η Άμπιγκεϊλ κατηγορεί την σύζυγο του αγαπημένου της ως υποκινήτρια των μεταφυσικών πράξεων, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει μία δίκη με καταστροφικές συνέπειες για όλους.
|
|
|
Μια κωμική ιστορία έρωτα και απιστίας, εμπλουτισμένη με στοιχεία αστυνομικού μυθιστορήματος και φάρσας, αποτελεί η νέα παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Η παράσταση, με έντονο άρωμα της δεκαετίας του ’60, υπονομεύει τις κοινωνικές συμβάσεις και ισορροπεί ανάμεσα στην κωμωδία και την κοινωνική σάτιρα. Οι θεατές παρακολουθούν ζητήματα που απασχολούν διαχρονικά τις ανθρώπινες σχέσεις και πώς αυτές εξελίσσονται.
|
|
|
Ο Ντάριο Φο καταφέρνει να ξεσκεπάσει μέσα από το έργο του, τη δολοφονία του "αναρχικού σιδηροδρομικού" Τζουζέπε Πινέλι, που διαπράχθηκε από την ιταλική αστυνομία. Με σατιρικό και ειρωνικό τρόπο καταγγέλλει το τραγικό συμβάν, καυτηριάζει την κατάχρηση της εξουσίας και αν και γράφτηκε πριν από χρόνια για να ασκήσει κριτική στην ασύδοτη εξουσία του συστήματος δικαιοσύνης της Ιταλίας και της κυβερνητικής διαφθοράς, σήμερα, χρόνια μετά, ο θεατής δεν θα δυσκολευτεί να βρει πολλές –πάρα πολλές- ομοιότητες με την Ελλάδα του σήμερα.
|
|
|
Η εξαμελής ομάδα διδασκόντων του τμήματος Αρχιτεκτόνων ΑΠΘ (Ν. Καλογήρου, Μ. Δούση, Δ. Θωμόπουλος, Δ. Κονταξάκης, Σ. Κωτσόπουλος, Θ. Χατζηγιαννόπουλος) επιμελήθηκε και παρουσιάζει μια πολυετή έρευνα με θέμα την αστική σύνθεση του άξονα της Αριστοτέλους.
|
|
Ο Τζίμης στην Κυψέλη είναι το ρέκβιεμ όσων ανεπαισθήτως μένουν πίσω, σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται ραγδαία. Η επί του φοβερού βήματος απολογία ενός καλού ανθρώπου που απλώς τον ξεπερνάει η εποχή.
|
|
|
Η επίσημη θεατρική διασκευή του Έλμερ του Παρδαλού Ελέφαντα είναι εμπνευσμένη από τα παιδικά βιβλία του Ντέιβιντ Μακ Κι, σε έκδοση της Andersen Press (από το 1989) και περιέχει όλα τα εκπαιδευτικά νοήματα σύμφωνα με τις αξίες που εκπροσωπεί ο Έλμερ. Η παράσταση είναι η Ελληνική προσέγγιση των χαρακτήρων των βιβλίων με πρωτότυπο σενάριο, στίχους, μουσική, σκηνικά, τρισδιάστατες κούκλες και κοστούμια.
|
|
|
Μία παράσταση με ήχους, εικόνες, χρώματα και γνωστή μουσική αγαπημένων κλασικών συνθετών, βασισμένη στο παραμύθι ‘Το Δάσος της Μελωδίας’ της Αγγελικής Κωστάκη, που επιχειρεί να ενεργοποιήσει τις αισθήσεις των μικρών παιδιών μέσα από τη μαγεία της μουσικής και του θεάτρου.
|
|
|
Ο 3D σχεδιασμός και οι 3D εκτυπώσεις μετατρέπουν εν δυνάμει τον καθένα μας σε κατασκευαστή των δικών του προϊόντων. Στο εργαστήριο 3D printing, παιδιά από Δ΄Δημοτικού έως Ά Γυμνασίου μαθαίνουν για τις τεχνικές FDM και SLA, για θέματα όπως bed levelling, filament management, head blocking, printer maintenance, 3D design μέσω free open source λογισμικού (που μπορούμε να δουλέψουμε και στο σπίτι), αλγοριθμικό generative 3D design και παραγωγή G code, γλώσσας μηχανής με την χρήση free open source λογισμικού slicer.
|
|
|
Τα drones ή στα ελληνικά «Συστήματα μη επανδρωμένων Αεροσκαφών» είναι ένας από τους πιο γρήγορα αναπτυσσόμενους κλάδους της τεχνολογίας. Οι εφαρμογές τους είναι πάρα πολλές και αυξάνουν συνεχώς καθώς εξελίσσονται. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γνωριμία με τα Drones 1 – Ασημένια φτερά» είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Χρησιμοποιώντας ειδικά drones ως εκπαιδευτικό εργαλείο, διδάσκουμε βασικές δεξιότητες και γνώσεις σε παιδιά 10-13 ετών (Δ’ Δημοτικού – Α’ Γυμνασίου).
|
|
|
|
|