fbpx

logo

MATAROA Street Contest | Meet the Artists

-

MATAROA AWARDS

MATAROA Street Contest | Meet the artists

 

 

ASHOS, 24.7 [Facebook / Instagram]

Το έργο έχει νοσταλγικό χαρακτήρα.

Αποτελείται από στοιχεία που συνθέτουν και αποτυπώνουν το συναίσθημα της χαρμολύπης που μου προκαλεί η ανάμνηση της “Θεσσαλονίκης” σαν έννοια κάθε φορά που δε βρίσκομαι σε αυτήν.
Μια απογευματινή βόλτα λίγο πριν νυχτώσει και βρεις φίλους, χαζεύοντας τη θέα από το λιμάνι, ένας νέος που περιβάλλεται από ανησυχίες, από όνειρα και ιδέες (για άλλους δημιουργικές για άλλους καταστροφικές), μουσική στα ακουστικά
( “Είμαι από εδώ,
από εδώ εμπνέομαι και ζω
Ότι αληθινό έχω ζήσει έγινε εδώ,
σοβαρά σου μιλώ..” 24.7 – ΑΝΑΠΟΔΑ ΚΑΠΕΛΑ),
graffiti styles,
ένας συνδυασμός βιωμάτων, συναισθημάτων και εικόνων μαζί με χρώματα, ήχους και μυρωδιές που  λειτουργούσαν πάντα μέσα μου ρομαντικά σαν υπόσχεση στον μικρό εαυτό μου να μην σταματήσει ποτέ να αντλεί έμπνευση από την “αγνή αλητεία” της πόλης με τα κίτρινα φώτα.

Ευχαριστώ πολύ το “ΜΑΤΑROA street contest” για την ευκαιρία να συμμετέχω και να αναδείξω την δουλειά μου!
Είναι σημαντικό ο κόσμος να έρχεται σε πραγματική επαφή με την graffiti και street art σκηνή όπως επίσης και για τους καλλιτέχνες να έρχονται σε επαφή με τον κόσμο εξωτερικεύοντας και ανταλάσσοντας απόψεις και αφήνοντας έργα, δημιουργώντας επικοινωνία που προάγει παιδεία και πολιτισμό!


Dem [Instagram]

Μεγάλες ιδέες, ανησυχίες, ελπίδα, αβεβαιότητα για το μέλλον και όνειρα… Ανάμεικτα συναισθήματα και ένα μπερδεμένο όραμα γεννιούνται κάπου ανάμεσα στο γεμάτο βαβούρα κέντρο της πόλης και στην γαλήνη που προσφέρει η θέα της προς τον Θερμαϊκό και τον Όλυμπο. Τα βραβεία Mataroa θεωρώ πως δίνουν ενα μικρό κίνητρο στους νέους δημιουργούς να συνεχίσουν να είναι αφοσιωμένοι σε αυτο που κανουν… Οι προβληματισμοι και η στάση του δημιουργού απέναντι στην σύγχρονη τέχνη και κοινωνία μοιάζουν να αναγνωρίζωνται και να προβάλλονται μέσα από ένα project που τείνει να γίνει θεσμός και να ορίσει νέα όρια στην ελληνική πολιτιστική κουλτούρα.

DIMI, Skg MaView [Facebook / Instagram]

Η αναφορά μου βασίζεται στα στοιχεία, ορόσημα για εμένα της Πόλης! Μια γραμμή περνάει από αριστερά του έργου και εκτείνεται προς τα δεξιά, δημιουργώντας μια πορεία, μια δρομικότητα βασισμένη στην γεωμετρία και στον τρόπο που δουλεύω. Έντονες γεωμετρίκες φόρμες, φλούο χρωματα και χρωματα της πόλης, στοιχεία ασύνδετα μεταξύ τους που τελικά λειτουργούν αρμονικά και δημιουργούν έναν νέο χώρο!
Σχετικά με την σημασία των βραβείων MATAROA , θεωρώ πως είναι ένας πολύ σημαντικός θεσμός για τους νέους δημιουργούς καθώς τους δίνεται η ευκαιρία να παρουσιουσαν το έργο τους στο ευρυ κοινό. Και βέβαια ο κόσμος έρχεται με αυτό το τρόπο ένα βήμα πιο κοντά με την street art!

Jasone, Wild Style is Here [Facebook / Instagram]

Πόλη καλή η κίνηση ώστε να μοιραστεί κάποιο βραβείο που θα έπαιρνε ένας artist! Πολύ καλό ώστε να γίνει και θεσμός. Φρέσκο και μέσα στη σχετική κουλτούρα του street art!


John Patelias, Where Worlds Collide [Facebook / Instagram]

Για το έργο μου στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης, στόχος μου ήταν να αποτυπώσω μια στιγμή της πολυπολιτισμικής ψυχής της πόλης μέσα από ένα ζωηρό και δυναμικό παιχνίδι γεωμετρίας, φορμών και pop χρωμάτων. Μια βροχή από “Θραύσματα Γνώσης” και υπερπολωμένων pixels που συμβολίζουν τα διάφορα πολιτιστικά στρώματα της πόλης, που όπως συντρίβονται σαν χαλάζι, μεταμορφώνουν και αναγεννούνε συνεχώς την ζωή της πόλης, αφήνοντας παράλληλα το αποτύπωμα της μοναδικής τους ταυτότητας. Το γραμμικό μέρος του έργου δημιουργήθηκε με τη χρήση γραμμωτού κώδικα υψηλής πυκνότητας (High-Density Linear Bar Code Symbology) όπου και διαβάζεται η λέξη “Thessaloniki”. Το συγκεκριμένο έργο, επιδιώκει να παίξει με τις αισθήσεις και να ανοίξει έναν διάλογο με τον θεατή σχετικά με τον ρόλο της Θεσσαλονίκης στην ψηφιακή εποχή, ως σταυροδρόμι πολιτισμών, μια πόλη που εξελίσσεται και αναγεννάται διαρκώς μέσα από την πλούσια και πολυεπίπεδη κληρονομιά της.

ONEBRAN, ΕΞΟΔΟΣ-EPANALIPSIS [website / Facebook / Instagram]

Το έργο μου αντλεί έμπνευση από τις πλούσιες βιοτεχνικές παραδόσεις της Θεσσαλονίκης, αναβιώνοντας και εξερευνώντας μια σημαντική περίοδο της ιστορίας της πόλης. Εστιάζοντας σε ένα χαρακτηριστικό μοτίβο από τα υφάσματα που παρήγαγαν οι τοπικές βιοτεχνίες, το έργο αυτό επιχειρεί να επαναφέρει στη μνήμη μας μία εποχή που η Θεσσαλονίκη ήταν γνωστή για τη βιομηχανική της δραστηριότητα πριν την παγκοσμιοποίηση και την οικονομική κρίση. Η πόλη αυτή, με τη μακρά ιστορία της στη βιομηχανία και την τέχνη, προσφέρει πλούσιο έδαφος για έμπνευση. Αποτελούμενο από ένα επαναλαμβανόμενο γεωμετρικό σχέδιο το έργο μου έχει ως στόχο τη διατήρηση και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης, συνδυάζοντας την ιστορικότητα του θέματος με με έναν πιο σύγχρονο τρόπο έκφρασης.


Shuen [Instagram]


Sissy, Βlossoms [Instagram]

Ο διαγωνισμός είναι σίγουρα κάτι που έλειπε από την πόλη καιρό. Η δημιουργική αυτή διαδικασία που αποτυπώνεται στους τοίχους και τα στενά της τονίζει την ανάγκη για σύνδεση μεταξύ του αστικού τοπίου και του σύγχρονου κόσμου. Πέρα από τις γκαλερί και τις διαδικτυακές κοινότητες η street art πρέπει να ξαναβγεί στο δρόμο γιατί είναι αναγκαία συνυφασμένη με τον κοινωνικό ακτιβισμό και τον διάλογο. Επομένως, είναι σημαντικό για την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα η καθιέρωση ενός τέτοιου θεσμού/φεστιβάλ. Αφενός προκειμένου να έχουν την ευκαιρία οι νέοι καλλιτέχνες να παρουσιάσουν και να αποτυπώσουν μέσα από τα έργα τους τη δική τους οπτική για τη σύνδεση της κοινωνικής/ πολιτικής αξίας με τον πολιτισμό και αφετέρου για την εκ νέου ανάδειξη του πολιτιστικού αυτού διαλόγου στη σύγχρονη τέχνη.


Smartie

Το έργο είναι εμπνευσμένο από την ταινία Ponyo του Hayao Miyazaki. Επέλεξα να ζωγραφίσω μια πολύ χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας (τα ψάρια με την Ponyo) γιατί η θάλασσα είναι κάτι που αγαπώ πάρα πολύ και θεωρώ πως είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της Θεσσαλονίκης. Για μένα ήταν πιο εύκολο να βρω έμπνευση στη θάλασσα παρά στο urban κομμάτι της πόλης. Επίσης, ένα ακόμη κίνητρο ήταν η αγάπη των παιδιών μου για τη συγκεκριμένη ταινία. Ο διαγωνισμός του Mataroa μπορεί να γίνει το βήμα ώστε το graffiti να αναγνωριστεί ως μία ακόμη μορφή τέχνης, που άλλωστε υπάρχει παντού μέσα στην πόλη.


Think, Ορίζοντας [Facebook / Instagram]

Το έργο αντλεί έμπνευση από τον ποιητή Ν.Καββαδία και συγκεκριμένα το ποίημα ‘Θεσσαλονίκη’ στο οποίο ο ποιητής υμνεί και αναδεικνύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της πόλης και μεταξύ άλλων τη σχέση της με τη θάλασσα και τα εμπορικά καράβια που γεμίζουν τον ορίζοντα της. Το πορτραίτο του ποιητή ‘κοιτάζει’ την πόλη και το καράβι που τοποθετείται κεντρικά στη σύνθεση ενώ η γραμμή του ορίζοντα έχει σχεδιαστεί σε τέτοιο ύψος ώστε να γίνεται ένα με τον πραγματικό ορίζοντα όταν ο παρατηρητής του έργου σταθεί στην κατάλληλη απόσταση. Η πρωτοβουλία της ομάδας MATAROA είναι εξαιρετικά αισιόδοξη και αποδεικνύει πως νέοι δημιουργοί έχουν θέση και λόγο για το δημόσιο χώρο.

 


Τεο ΔΜΦ, ΓΕΙΤΟΝΙΑ [Instagram]

Διασχίζοντας το κέντρο της πόλης με τα πόδια καθημερινά, αρχίζουν να σχηματιζονται πιο καθαρά κοινωνικά μοτίβα, ρουτίνες, παρέες και συνήθειες αγνωστων περαστικών που περνούν μπροστά από τα μάτια σου καθώς περνούν οι μέρες. Η διαρκής συνειδητοποίηση ότι όλοι αυτοί οι τυχαίοι αγνωστοι είναι άνθρωποι όπως κι εσυ κι εγω. Με φιλοδοξίες, όνειρα, αποτυχίες, ελαττώματα, αξίες, δουλειές, ανασφάλειες, οικογένειες, φίλους και πάει λέγοντας. Όλοι μαζί βιώνουμε την ίδια κατάσταση ύπαρξης που ονομάζουμε ζωή…
Tο MATAROA Street Contest, είναι μια πολύ καλή πρωτοβουλία που δίνει σε νέους καλλιτέχνες μια ευκαιρία και ένα κίνητρο να δείξουν τη δουλειά τους συνδυάζοντας πολλά διαφορετικά background και στυλ.


3ΜΚ, Αποσύνθεση [website / Instagram]

Το έργο ονομάζεται ”Αποσύνθεση”, έχοντας εστιάσει σε μια εικόνα όχι και τόσο μακριά από την πραγματικότητα, το θέμα αφορά τόσο την Θεσσαλονίκη όσο και ολόκληρη την χώρα και την γενικότερη Ελληνική νοοτροπία. Πέρα από το προφανές, η προσέγγιση του έργου στο θέμα της αποσύνθεσης και της διάλυσης, δεν γίνεται με δεικτικό ούτε με κακοπροαίρετο τρόπο, αλλά με ρεαλιστικό, βασισμένοι στην πραγματικότητα μας. Όταν επιτευχθεί η κατανόηση της πραγματατικότητας και η αποδοχή της, τότε τα ”Λάθη” και τα ”Κακώς κείμενα” θα είναι ευδιάκριτα, θα είναι επιλογή του κάθε ατόμου τι κρατάει ως έχει, τι αλλάζει και τι απορρίπτει. Αποτελεί μέρος μιας σειράς έργων η οποία έχει αρχή αλλά δεν έχει τέλος προς το παρόν, όλα υπό τον τίτλο “Αποσύνθεση”. Στο κάτω μέρος του έργου υπάρχουν κάποια γράμματα, αποτυπωμένα πάντα με τον “Βυζαντινογιαπωνέζικο” γραφικό χαρακτήρα, C, ΜΠκ΄Π, δηλαδή “Cκυλάδικο, Μπάλα κ’ Πολυκατοικία”, από τον στίχο “Σκυλάδικο, μπάλα και πολυκατοικία, είναι περιουσία που μας άφησαν 7 χρόνια στρατιωτική δικτατορία” από το τραγούδι Live!, από τις Ρόδες.

AP.SET – Κωστής Δαμουλάκης – Ορέστης Πάγκαλος, Wish You Were Here

Η συγκεκριμένη πολυδιάστατη τοιχογραφία αποτυπώνει στιγμιότυπα της ζωής της Νέας Παραλίας. Υπάρχουν τέσσερις πλευρές και τέσσερις αναγνώσεις. Ξεκινάει από μια πιο εικονογραφική αποτύπωση και γίνεται μια μετάβαση στην πιο αφηρημένη εκδοχή της. Σε πρώτο πλάνο είναι η πλευρά που κοιτάει στον δρόμο. Ο Κωστής Δαμουλάκης με τον δικό του σουρεαλιστικό και καυστικό τρόπο σχολιάζει μια πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης με μια κοπέλα εν κινήσει με φόντο τη γοργόνα του Θερμαϊκού και το άγαλμα του Μεγάλου Αλέξανδρου. Συνεχίζουμε με το έργο του Apset, όπου απεικονίζεται μια θαμπή ανάμνηση ενός παππού που ατενίζει στη θάλασσα. Οι βάρκες και τα κύματα άλλοτε σε ηρεμία και άλλοτε σε αναστάτωση συνεχίζουν το έργο προς το μέτωπο της παραλίας. Στην τέταρτη πλευρά κλείνουμε με το πολυδιάστατο έργο του Ορέστη Πάγκαλου με συμβολισμούς που συνδυάζουν το στοιχείο του γκράφιτι και οργανικές μορφές από νεφελώματα, δέντρα ή χάρτες, σε μία προσέγγιση ένταξης στον περιβάλλοντα χώρο και την αρχιτεκτονική του κτιρίου. Όλα αυτά σε μια αρμονία του ηλιοβασιλέματος της Θεσσαλονίκης με γνώμονα τα χρώματα και την ατμόσφαιρα της πόλης της δεδομένης χρονικής στιγμής της ημέρας.

 


Θανάσης Λάλας


Οι δράσεις αποτελούν μία πρωτοβουλία της Πολιτιστικής Εταιρείας σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, που υλοποιούνται με την επιπρόσθετη υποστήριξη των μελών της Πολιτιστικής Εταιρείας Ν. ΓΛΕΟΥΔΗΣ ΚΑΒΕΞ Α.Ε., Γιώργου και της Ζωής Παπαγεωργίου, FRIGO STAHL A.E και ISOMAT A.B.E.E., και σε συνεργασία με την εταιρεία KARCHER.