MATAROA AWARDS
MATAROA Street Contest | Meet the artists
ASHOS, 24.7 [Facebook / Instagram]
Το έργο έχει νοσταλγικό χαρακτήρα.
Ευχαριστώ πολύ το “ΜΑΤΑROA street contest” για την ευκαιρία να συμμετέχω και να αναδείξω την δουλειά μου!
Είναι σημαντικό ο κόσμος να έρχεται σε πραγματική επαφή με την graffiti και street art σκηνή όπως επίσης και για τους καλλιτέχνες να έρχονται σε επαφή με τον κόσμο εξωτερικεύοντας και ανταλάσσοντας απόψεις και αφήνοντας έργα, δημιουργώντας επικοινωνία που προάγει παιδεία και πολιτισμό!
Dem [Instagram]
DIMI, Skg MaView [Facebook / Instagram]
Jasone, Wild Style is Here [Facebook / Instagram]
Πόλη καλή η κίνηση ώστε να μοιραστεί κάποιο βραβείο που θα έπαιρνε ένας artist! Πολύ καλό ώστε να γίνει και θεσμός. Φρέσκο και μέσα στη σχετική κουλτούρα του street art!
John Patelias, Where Worlds Collide [Facebook / Instagram]
ONEBRAN, ΕΞΟΔΟΣ-EPANALIPSIS [website / Facebook / Instagram]
Το έργο μου αντλεί έμπνευση από τις πλούσιες βιοτεχνικές παραδόσεις της Θεσσαλονίκης, αναβιώνοντας και εξερευνώντας μια σημαντική περίοδο της ιστορίας της πόλης. Εστιάζοντας σε ένα χαρακτηριστικό μοτίβο από τα υφάσματα που παρήγαγαν οι τοπικές βιοτεχνίες, το έργο αυτό επιχειρεί να επαναφέρει στη μνήμη μας μία εποχή που η Θεσσαλονίκη ήταν γνωστή για τη βιομηχανική της δραστηριότητα πριν την παγκοσμιοποίηση και την οικονομική κρίση. Η πόλη αυτή, με τη μακρά ιστορία της στη βιομηχανία και την τέχνη, προσφέρει πλούσιο έδαφος για έμπνευση. Αποτελούμενο από ένα επαναλαμβανόμενο γεωμετρικό σχέδιο το έργο μου έχει ως στόχο τη διατήρηση και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Θεσσαλονίκης, συνδυάζοντας την ιστορικότητα του θέματος με με έναν πιο σύγχρονο τρόπο έκφρασης.
Shuen [Instagram]
Sissy, Βlossoms [Instagram]
Ο διαγωνισμός είναι σίγουρα κάτι που έλειπε από την πόλη καιρό. Η δημιουργική αυτή διαδικασία που αποτυπώνεται στους τοίχους και τα στενά της τονίζει την ανάγκη για σύνδεση μεταξύ του αστικού τοπίου και του σύγχρονου κόσμου. Πέρα από τις γκαλερί και τις διαδικτυακές κοινότητες η street art πρέπει να ξαναβγεί στο δρόμο γιατί είναι αναγκαία συνυφασμένη με τον κοινωνικό ακτιβισμό και τον διάλογο. Επομένως, είναι σημαντικό για την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα η καθιέρωση ενός τέτοιου θεσμού/φεστιβάλ. Αφενός προκειμένου να έχουν την ευκαιρία οι νέοι καλλιτέχνες να παρουσιάσουν και να αποτυπώσουν μέσα από τα έργα τους τη δική τους οπτική για τη σύνδεση της κοινωνικής/ πολιτικής αξίας με τον πολιτισμό και αφετέρου για την εκ νέου ανάδειξη του πολιτιστικού αυτού διαλόγου στη σύγχρονη τέχνη.
Smartie
Το έργο είναι εμπνευσμένο από την ταινία Ponyo του Hayao Miyazaki. Επέλεξα να ζωγραφίσω μια πολύ χαρακτηριστική σκηνή της ταινίας (τα ψάρια με την Ponyo) γιατί η θάλασσα είναι κάτι που αγαπώ πάρα πολύ και θεωρώ πως είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της Θεσσαλονίκης. Για μένα ήταν πιο εύκολο να βρω έμπνευση στη θάλασσα παρά στο urban κομμάτι της πόλης. Επίσης, ένα ακόμη κίνητρο ήταν η αγάπη των παιδιών μου για τη συγκεκριμένη ταινία. Ο διαγωνισμός του Mataroa μπορεί να γίνει το βήμα ώστε το graffiti να αναγνωριστεί ως μία ακόμη μορφή τέχνης, που άλλωστε υπάρχει παντού μέσα στην πόλη.
Think, Ορίζοντας [Facebook / Instagram]
Τεο ΔΜΦ, ΓΕΙΤΟΝΙΑ [Instagram]
Διασχίζοντας το κέντρο της πόλης με τα πόδια καθημερινά, αρχίζουν να σχηματιζονται πιο καθαρά κοινωνικά μοτίβα, ρουτίνες, παρέες και συνήθειες αγνωστων περαστικών που περνούν μπροστά από τα μάτια σου καθώς περνούν οι μέρες. Η διαρκής συνειδητοποίηση ότι όλοι αυτοί οι τυχαίοι αγνωστοι είναι άνθρωποι όπως κι εσυ κι εγω. Με φιλοδοξίες, όνειρα, αποτυχίες, ελαττώματα, αξίες, δουλειές, ανασφάλειες, οικογένειες, φίλους και πάει λέγοντας. Όλοι μαζί βιώνουμε την ίδια κατάσταση ύπαρξης που ονομάζουμε ζωή…
Tο MATAROA Street Contest, είναι μια πολύ καλή πρωτοβουλία που δίνει σε νέους καλλιτέχνες μια ευκαιρία και ένα κίνητρο να δείξουν τη δουλειά τους συνδυάζοντας πολλά διαφορετικά background και στυλ.
3ΜΚ, Αποσύνθεση [website / Instagram]
AP.SET – Κωστής Δαμουλάκης – Ορέστης Πάγκαλος, Wish You Were Here
Η συγκεκριμένη πολυδιάστατη τοιχογραφία αποτυπώνει στιγμιότυπα της ζωής της Νέας Παραλίας. Υπάρχουν τέσσερις πλευρές και τέσσερις αναγνώσεις. Ξεκινάει από μια πιο εικονογραφική αποτύπωση και γίνεται μια μετάβαση στην πιο αφηρημένη εκδοχή της. Σε πρώτο πλάνο είναι η πλευρά που κοιτάει στον δρόμο. Ο Κωστής Δαμουλάκης με τον δικό του σουρεαλιστικό και καυστικό τρόπο σχολιάζει μια πραγματικότητα της Θεσσαλονίκης με μια κοπέλα εν κινήσει με φόντο τη γοργόνα του Θερμαϊκού και το άγαλμα του Μεγάλου Αλέξανδρου. Συνεχίζουμε με το έργο του Apset, όπου απεικονίζεται μια θαμπή ανάμνηση ενός παππού που ατενίζει στη θάλασσα. Οι βάρκες και τα κύματα άλλοτε σε ηρεμία και άλλοτε σε αναστάτωση συνεχίζουν το έργο προς το μέτωπο της παραλίας. Στην τέταρτη πλευρά κλείνουμε με το πολυδιάστατο έργο του Ορέστη Πάγκαλου με συμβολισμούς που συνδυάζουν το στοιχείο του γκράφιτι και οργανικές μορφές από νεφελώματα, δέντρα ή χάρτες, σε μία προσέγγιση ένταξης στον περιβάλλοντα χώρο και την αρχιτεκτονική του κτιρίου. Όλα αυτά σε μια αρμονία του ηλιοβασιλέματος της Θεσσαλονίκης με γνώμονα τα χρώματα και την ατμόσφαιρα της πόλης της δεδομένης χρονικής στιγμής της ημέρας.
Θανάσης Λάλας
Οι δράσεις αποτελούν μία πρωτοβουλία της Πολιτιστικής Εταιρείας σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, που υλοποιούνται με την επιπρόσθετη υποστήριξη των μελών της Πολιτιστικής Εταιρείας Ν. ΓΛΕΟΥΔΗΣ ΚΑΒΕΞ Α.Ε., Γιώργου και της Ζωής Παπαγεωργίου, FRIGO STAHL A.E και ISOMAT A.B.E.E., και σε συνεργασία με την εταιρεία KARCHER.