fbpx

logo

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Χριστίνα Παπαϊωάννου
Θραυσματική, πειραματική, σύγχρονη

Συνέντευξη στη Χιονία Βλάχου

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόλΙΣ 77

«Ο πειραματισμός είναι μέρος κάθε δημιουργικής διαδικασίας. Ο πειραματισμός είναι η κινητήριος δύναμη που φέρνει την αλλαγή, εξελίσσει και μπορεί να φέρει την καινοτομία».

Η ενασχόληση με την τέχνη είναι γι’ αυτήν τρόπος ζωής. Ζωγραφίζει και σχεδιάζει από τα πρώτα χρόνια της ζωής της, καθώς μεγάλωσε με μητέρα ζωγράφο και πατέρα μουσικό. Ήταν φυσική εξέλιξη η φοίτησή της στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Αμέσως μετά την αποφοίτησή της το 2014 ξεκίνησε την επαγγελματική της πορεία.

Η Χριστίνα Παπαϊωάννου αποκαλύπτει πτυχές του καλλιτεχνικού της εαυτού και σκέψεις για τον βίο, το όραμα και το έργο της.

1. «Transparency Garden», 120 x 100 cm. Ακρυλικά σε καμβά. 2021.

Τι είναι επιτυχία και πώς την κατακτά ή -αλλιώς- πώς απαλλάσσεται κανείς από αυτήν;
Η έννοια της επιτυχίας είναι μια υποκειμενική υπόθεση. Η ειλικρίνεια των προθέσεών μας είναι ένας δείκτης, θα έλεγα. Μια επιτυχημένη καλλιτεχνική πορεία που χαρακτηρίζεται από συνέπεια, διαρκή έρευνα και προσπάθεια κάθε άλλο παρά βάρος αποτελεί.

Τι σας δίνει τη μεγαλύτερη χαρά με τη ζωγραφική;
Να βρίσκω λύσεις στην αποτύπωση της ιδέας. Η καλλιτεχνική δημιουργία, βέβαια, δεν δίνει μόνο χαρές, αλλά περιλαμβάνει και δύσκολες στιγμές αναμέτρησης με τον εαυτό μας. Το μεγαλύτερο κομμάτι έχει να κάνει με την προσωπική έρευνα.

Ως δημιουργός νιώθετε πως αργά ή γρήγορα θα κληθείτε να ενώσετε τη «φωνή» σας ή την έκφρασή σας για έναν πολιτικό, ουμανιστικό ή κοινωνικό σκοπό ;
Η τέχνη έχει κοινωνικό ρόλο από τη φύση της και η ίδια η έκφρασή της αποτελεί στάση απέναντι στα πράγματα. Ο καλλιτέχνης λειτουργεί επηρεασμένος από το κοινωνικό, ιστορικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ζει και εργάζεται. Το ίδιο το έργο με τη σειρά του λειτουργεί επίσης ως αυτόνομη οντότητα, έχοντας πλέον τη δυναμική να επηρεάσει το κοινωνικό σύνολο και να προτείνει ιδέες και αξίες. Με την πολιτική, με την τυπική, πεζή της έννοια, δεν έχω καμία σχέση.

2. «Mirror Pop Blue», 60 x 60 cm. Ακρυλικά σε καμβά. 2021.

Ποιο είναι το δυσκολότερο σημείο στη δημιουργία ενός έργου;
Όλη η διαδικασία είναι μια απαιτητική συνθήκη! Προσωπικά, θεωρώ το κομμάτι της σύλληψης του έργου ως το πρωτεύον και πιο σημαντικό ζητούμενο, χωρίς βέβαια να υποβαθμίζω τη σημασία και τις προκλήσεις της εκτέλεσης.

Τι ρόλο παίζει ο πειραματισμός για εσάς;
Ο πειραματισμός είναι μέρος κάθε δημιουργικής διαδικασίας. Ο πειραματισμός είναι η κινητήριος δύναμη που φέρνει την αλλαγή, εξελίσσει και μπορεί να φέρει την καινοτομία.

Ποια τρία επίθετα θα διαλέγατε για να περιγράψετε την καλλιτεχνική σας ταυτότητα?

3. «Eternal Window», 80 x 60 cm. Ακρυλικά και γραφίτης σε καμβά. 2021.


Θραυσματική, πειραματική, σύγχρονη.

Πότε χτυπά -αν το κάνει τελικά- η έμπνευση την πόρτα σας;
Αφορμή έμπνευσης μπορεί να σταθεί μια κουβέντα, ένα τραγούδι, μια βόλτα στη φύση, ένα σχήμα τυχαίο.Εμπνέομαι ιδιαίτερα από φιλοσοφικά ζητήματα στα οποία μπορώ να εντοπίσω εννοιολογικές συνδέσεις με την καλλιτεχνική μου πρακτική. Η έμπνευση αποτελεί μια αφορμή η οποία, για να ευδοκιμήσει, χρειάζεται πρώτα καταγραφή κι έπειτα δουλειά.

4. «A-T-RF-I», 90 x 120 cm. Ακρυλικά και ακρυλικό σπρέι σε καμβά. 2021.

Αργά ή γρήγορα θα κάνετε την τέχνη σας να αφορά τη ζωή σας ή θα την κρατήσετε μακριά από αυτήν ;
Η τέχνη μου είναι η ζωή μου.

Μετά από πέντε χρόνια πόσο και πώς θα έχετε αλλάζει καλλιτεχνικά;
Αυτό που έχει σημασία με την πάροδο του χρόνου είναι να κάνω οτιδήποτε κι αν είναι αυτό που κάνω με ειλικρίνεια, προσήλωση και διαύγεια. Το κατά πόσο θα αλλάξει η μορφή της τέχνης μου, αυτό μένει να το δούμε!

 

Σύντομο Βιογραφικό

Η Χριστίνα Παπαϊωάννου, γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, είναι απόφοιτη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας, από το Στ΄/Β΄ Εργαστήριο Ζωγραφικής με καθηγητές τον Τριαντάφυλλο Πατρασκίδη και τον Γιώργο Χαρβαλιά, 2014. Το 2019 ήταν στους 10 επιλεγέντες νέους καλλιτέχνες των βραβείων MATAROA, εκθέτοντας ατομικά στην 4η Art Thessaloniki Contemporary Art Fair.

Έχει εκθέσει σε Ελλάδα, Κύπρο και Λονδίνο, και δουλειά της βρίσκεται σε ιδιωτικές συλλογές.
Η δουλειά της έχει δημοσιευτεί στο International ArtMaze Magazine, Late Summer Issue #4.
Είναι μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας «ΔΙΠΟΛΑ».

Επιλεγμένες εκθέσεις:
«Eπίπεδα», διατομική έκθεση, Marina Keas Gallery, Τζιά
Platforms Project 2021, «Is the History of Art a history of violence?», συμμετοχή ΔΙΠΟΛΑ Art Platform «ROOMS 2021», επιμέλεια Φαίης Τζανετουλάκου, γκαλερί Καππάτος, Αθήνα 2021
«I shall be your Eve», The Blender Gallery, Αθήνα 2020 Art Athina Viewing Rooms 2020
«Έρως καλός», επιμέλεια Μάνου Στεφανίδη, Εικαστικός Κύκλος Sianti, 2020
«Anorioton – Object of the Imagination», διατομική έκθεση, J/M Gallery, Notting Hill, Λονδίνο 2019 Ομαδική έκθεση, La Galleria Pal Mal, Mayfair, Λονδίνο 2019
4η Art Thessaloniki Contemporary Art Fair, MATAROA Award & Εικαστικός Κύκλος Sianti, 2019
«Έσω Σώμα», διατομική έκθεση, Μουσείο Εικαστικών Τεχνών Ηρακλείου, Κρήτη 2019

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

γίνετε συνδρομητής/τρια για να λαμβάνετε τα 4 ετησίως τεύχη του περιοδικού

ΕΝΤΥΠΗ-ΣΥΝΔΡΟΜΗ

Τεύχος 83

MAΡΤΙΟΣ 2023

Η ΧΑΝΘ μου πρόσφερε το ωραίο ταξίδι

της Ναυσικάς Γκράτζιου | τεύχος 76 του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

Θεσσαλονίκη: Δροσερή πόλη – Μία Ουτοπία;

του Άγι Παπαδόπουλου, αναπληρωτή καθηγητή στο τµήµα Μηχανολόγων του Α.Π.Θ | τεύχος 28 (Ιούνιος 2009) του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

Ανοιξη!

του Στέργιου Τσιούμα | τεύχος 59 του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

Λεπτομέρειες στο κέντρο της πόλης

του Ηρακλή Παπαϊωάννου | τεύχος 56 [Μάρτιος 2016] του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

Περί Δημοσίου χώρου και τέχνης

της Δρ. Δωροθέας Κοντελετζίδου | τεύχος 54 του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ ΠΟΛΙΣ

Ιστορία, Γράμματα, Τέχνες, Ιδέες. Η «συνείδηση της πόλης»


MATAROA PROJECT

πλατφόρμα για τους καλλιτέχνες και τον σύγχρονο πολιτισμό στην Ελλάδα


ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

πρωτοβουλίες για τη δημόσια και πολιτιστική ζωή της Θεσσαλονίκης