fbpx

logo

NOTEBOOK

Σινεμά «κατ’οίκον»

ΟΣΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ | της Στελλίνας Τρωιάνου | τεύχος 75 του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

Σάββατο απόγευμα.
Η αίθουσα προβολής έτοιμη.
Οι θεατές  -κατά μέσον όρο ηλικίας γύρω στα δέκα – έχουν ήδη  πάρει θέση πάνω στην καφετί κουβέρτα, στρωμένη στο φουτουριστικό πλαστικό δάπεδο του δωματίου.
Το λευκό πανί της οθόνης ανοιγμένο στον απέναντι τοίχο.
Το σνακ,  κέικ ή πτι-μπερ με λουκούμι τριαντάφυλλο.
Τα φώτα σβήνουν…
Η σημερινή ταινία έχει τίτλο  «Η εξέγερση των παιχνιδιών» και θέμα την καταδίωξη ενός αξιωματικού της Γκεστάπο από τα παιχνίδια του εργαστηρίου στο οποίο έχει εισβάλει για να το καταστρέψει, λόγω των αντιναζιστικών φρονημάτων του ιδιοκτήτη του.
Βουβή ταινία, με ξένους υπότιτλους, αλλά ποιος νοιάζεται γι’ αυτά.
Τα παιδιά όλα τα καταλαβαίνουν…
Σινεμα «κατ’οίκον», με αξέχαστες ταινίες και μοναδική ατμόσφαιρα, όταν τo Netflix και οι διάφορες streaming πλατφόρμες αποτελούσαν σενάρια επιστημονικής φαντασίας.

Στελλίνα Τρωιάνου

 

Θεσσαλονίκη για πάντα

Θεσσαλονίκη για πάντα | του Κώστα Μπλιάτκα | ΒΗΜΑgazino

Η συνοικία του Ιπποδρομίου (Προδρόμι) κατά τον 16ο αιώνα

ΙΣΤΟΡΙΑ Η συνοικία του Ιπποδρομίου (Προδρόμι) κατά τον 16ο αιώνα Δημογραφική και ονοματολογική ανατομία του ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ | τεύχος 83 του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ - Στον χάρτη της Θεσσαλονίκης που εκπόνησε το οθωμανικό επιτελείο το 1882 φαίνεται ότι ο φαρδύτερος δρόμος της πόλης δεν ήταν η Εγνατία, όπως γράφεται συχνά, αλλά o προκάτοχος της σημερινής πλατείας Ιπποδρομίου· [...]

 ΑΘΡΗΣΚΕIΑ του Κάρολου Τσίζεκ

του Γιώργου Κορδομενίδη | Από το αρχείο του περιοδικού ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΟ