fbpx

logo

NOTEBOOK

Ο ύπουλος χωματόδρομος

ΟΣΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ | του Ευάγγελου Χεκίμογλου | τεύχος 72 του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

Αν δεν διακρινόταν αυτό το λίγο από την αψίδα του Γαλέριου, ποιος θα αναγνώριζε την Υπαπαντή; Και ποιος θα φανταζόταν τη σύγχρονη Εγνατία, στη θέση αυτού του χωματόδρομου; Η φωτογραφία δεν αποκαλύπτει τι απέγιναν τα παιδιά που παίζουν. Δεν μας λέει επίσης ότι τα πέριξ οικοδομήματα είναι καταπατήματα ενός μεγάλου οικοπέδου που άλλοτε περικλειόταν στο μοναστήρι του Ιωήλ και εν συνεχεία στο μετόχι της Αγίας Αναστασίας· με στάβλους, κελιά, συκαμινιές και εργαστήρια, ακόμη και ένα καπηλειό. Δεν μας δείχνει ότι ο δρόμος ήταν κατηφορικός και ύπουλος, ότι γλιστρούσε όταν χιόνιζε. Ούτε μας λέει για τον φούρναρη Μιχάλη, από τα Άγραφα, που τον κρέμασαν μπροστά στην Υπαπαντή πριν από πεντακόσια χρόνια. Πριν τον κρεμάσουν, τον επισκέφτηκαν μυλωνάδες και αλευράδες για να καταγραφούν ενώπιον όλων το δούναι και το λαβείν του. Να φύγει ο άνθρωπος λογιστικά τακτοποιημένος. Δεν άξιζε πολλά η ανθρώπινη ζωή, αλλά είχε μεγάλη αξία η μπέσα και η τάξη.

Στιγμή

ΟΣΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ | της Ελένης Βρακά | τεύχος 60 του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

Στιγμή

ΟΣΑ ΔΕΝ ΛΕΕΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ | της Ελένης Βρακά | τεύχος 60 του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚέΩΝ ΠόΛΙΣ

 ΑΘΡΗΣΚΕIΑ του Κάρολου Τσίζεκ

του Γιώργου Κορδομενίδη | Από το αρχείο του περιοδικού ΕΝΤΕΥΚΤΗΡΙΟ


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΩΝ ΠΟΛΙΣ

Ιστορία, Γράμματα, Τέχνες, Ιδέες. Η «συνείδηση της πόλης»


MATAROA PROJECT

πλατφόρμα για τους καλλιτέχνες και τον σύγχρονο πολιτισμό στην Ελλάδα


ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

πρωτοβουλίες για τη δημόσια και πολιτιστική ζωή της Θεσσαλονίκης